Konkursy

Uruchamiam sytezator mowy...

Numer konkursu:
Opublikowane:23.10.2024, 14:35
Zakończenie:04.11.2024, 15:30
Rozstrzygnięcie:18.11.2024, 15:30 (trwale nierozstrzygnięty)
Podlega Ustawie:tak
Kontakt:
Załączniki:
  1. Wyniki konkursu (05.11.2024, 15:06) - pobrań: 50

Stanowisko pracy – ds. wymiaru podatków

BURMISTRZ MIASTA ŻARÓW na podstawie art.11 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.  „o pracownikach samorządowych”  (tj. Dz. U. z 2022 r, poz. 530) ogłasza konkurs na stanowisko  ds. wymiaru podatków w Urzędzie Miejskim w Żarowie, ul. Zamkowa 2, 58-130 Żarów

I. Wymagania niezbędne kandydata:
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych,
3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku urzędniczym ,
4. niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5. wykształcenie minimum średnie ekonomiczne
6.  umiejętność interpretacji przepisów prawa,
7.  umiejętność obsługi komputera (pakietu MS Office)
8. co najmniej 2 letni staż w księgowości lub dziale podatkowym

II.  Podstawowy zakres wykonywanych zadań:
1. Wymiar zobowiązań podatkowych od osób fizycznych oraz wydawanie decyzji wymiarowych z tytułu:
• podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości w ramach łącznego zobowiązania pieniężnego w terminie do końca lutego każdego roku podatkowego i na bieżąco.
• udzielania ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym: m.in. inwestycyjnych, z tytułu nabycia gruntów – w miarę wpływających wniosków.
2. Przeprowadzanie kontroli podatkowej u podatników łącznego zobowiązania pieniężnego w razie stwierdzenia nieprawidłowości w składanych informacjach podatkowych,
3. Sporządzanie wniosków o ukaranie do Urzędu Skarbowego osób uchylających się od obowiązku terminowego składania informacji podatkowych.
4.Przyjmowanie informacji podatkowych od osób fizycznych na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny w terminie określonym w obowiązujących przepisach oraz przyjmowanie informacji korygujących w trakcie roku:
• sprawdzanie na bieżąco zgodności złożonych informacji pod względem formalnym i rachunkowym,
• wydawanie decyzji określających wysokość podatku dla osób uchylających się od obowiązku składania informacji podatkowych,
• korespondencja z podatnikami, u których stwierdzono nieprawidłowości w złożonych informacjach podatkowych zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej,
5. Bieżące prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów należności podatkowych i uzgadnianie stanów na każdy okres sprawozdawczy z pracownikiem merytorycznie odpowiedzialnym za analityczną księgowość podatkową.
6. Aktualizacja danych komputerowych dotyczących wymiaru zobowiązań podatkowych w oparciu o zawiadomienia o zmianach geodezyjnych i informacjach podatkowych oraz wydawanie decyzji korygujących po przeprowadzeniu postępowań wyjaśniających.
7. Przygotowanie materiałów do projektu budżetu w sprawie planowanych dochodów w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego.
8. Załatwianie wniosków w sprawach dotyczących łącznego zobowiązania pieniężnego:
• odroczenia terminu płatności podatków,
• rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowych,
• umorzenia zaległości podatkowych.
9. Przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w w/w sprawach, sprawdzanie kompletności złożonych dokumentów, korespondencja z podatnikami oraz wydawanie decyzji w przedmiotowych sprawach.
10. Wydawanie zaświadczeń w sprawie powierzchni gospodarstwa rolnego.
11. Sporządzanie sprawozdań z pomocy publicznej w rolnictwie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11. Sporządzanie sprawozdań w zakresie wykazywania skutków finansowych obniżenia górnych stawek podatkowych, ulg, zwolnień, umorzeń, odroczeń oraz rozłożenia na raty zapłaty należności podatkowych w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego (kwartalnie)
12. Sporządzanie sprawozdań podatkowych SP-1 w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego (dwa razy w roku),  
13. Bieżące prowadzenie postępowań wyjaśniających oraz wydawanie decyzji o odpowiedzialności spadkobierców za zobowiązania podatkowe spadkodawców.
14. Wydawanie decyzji i postanowień w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.
15. W zakresie podatku od środków transportowych:
a) przygotowywanie projektu uchwały w sprawie rocznych stawek podatku od środków transportowych,
b) przyjmowanie deklaracji na podatek od środków transportowych do 15 lutego każdego roku i na bieżąco.
c) sprawdzanie na bieżąco poprawności złożonych deklaracji podatkowych  pod względem formalnym i rachunkowym,
d) prowadzenie ewidencji podatników,
e) naliczanie przypisów i odpisów rat podatku,
f) przyjmowanie podań,
g) wzywanie podatników do wyjaśniania rozbieżności w składanych  deklaracjach dotyczących podatku od środków transportowych,
h) wydawanie decyzji określających wysokość zobowiązań dla uchylających się od obowiązku składania deklaracji podatkowych,
i) prowadzenie korespondencji z podatnikami, u których stwierdzono nieprawidłowości w złożonych deklaracjach podatkowych w oparciu o uchwałę i  przepisy Ordynacji Podatkowej,
j) współpraca z Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w Świdnicy,
k) wydawanie postanowień w sprawie podatku od środków transportowych
l) wydawanie decyzji i postanowień w zakresie podatku od środków transportowych w sprawach:
-określających zaległość podatkową
-umarzających zaległości podatkowe,
-odraczających zaległości podatkowe,    
ł) sporządzanie kwartalnych informacji o skutkach udzielonych ulg, zwolnień, umorzeń i odroczeń terminów płatności podatku od środków transportowych,
m) prowadzenie  innych spraw z zakresu podatku od środków transportowych.
16. Potwierdzanie faktu zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych.
17. Udzielanie ulg dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (umorzenie, odroczenie, przesunięcie terminu płatności).

III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1. praca w siedzibie - Urząd Miejski w Żarowie ul. Zamkowa 2, 58-130 Żarów,
2. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
3. kontakty telefoniczne i bezpośrednie z klientami i pracownikami urzędu,
4. ograniczona możliwość poruszania się po budynku, referat na wysokim parterze(brak windy), brak  toalety przystosowanej dla potrzeb osób niepełnosprawnych, podjazd tylko do Biura Obsługi Klienta. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%

IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. list motywacyjny,
2. życiorys/CV/ z opisem dotychczasowej kariery zawodowej,
3. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe,
4. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
5. oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
6. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych” (t.j: Dz. U. z 2019, poz. 1781).

Pisemne zgłoszenia kandydatów będą przyjmowane w terminie do 04.11.2024r w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Żarowie, ul. Zamkowa 2 (parter) w godzinach od 7:30 do 15:30 poniedziałek, środa, czwartek, piątek, od 8:00 do 16:00 wtorek. Zgłoszenia należy złożyć w zamkniętej kopercie z adnotacją: „Nabór na stanowisko ds. wymiaru podatków”.

Postępowanie obejmie analizę wszystkich złożonych dokumentów oraz rozmowy z kandydatami. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie. Nadesłanych dokumentów nie zwracamy. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (htpp://bip.um.zarow.pl/) oraz tablicy informacyjnej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Żarowie.

Opublikował: Marcin Wolfram
Publikacja dnia: 23.10.2024
Dokument oglądany razy: 186
Podpisał: Marcin Wolfram
Dokument z dnia: 23.10.2024