Gmina Żarów
Urząd Miejski w Żarowie
woj. dolnośląskie
powiat świdnicki
ul. Zamkowa 2
58-130 Żarów
tel:. 74 30 67 333
fax: 74 30 67 331
Uruchamiam sytezator mowy...
Tytuł zamówienia: | RiOŚ.042.1.2025 - Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żarów |
Opublikowane: | 25.06.2025, 13:45 |
Zakończenie: | 03.07.2025, 12:00 |
Rozstrzygnięcie: | 03.07.2025, 12:10 |
Gmina Żarów zaprasza Państwa do złożenia oferty na wykonanie zamówienia pn. „Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żarów” w ramach Programu dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2025 r.
I. Zamawiający: Gmina Żarów, ul. Zamkowa 2, 58-130 Żarów
II. Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na:
1) Załadunku zebranych wyrobów azbestowych (miejsca odbioru określone w załączonym wykazie) na pojazd przeznaczony do transportu. Załadunek ma zostać przeprowadzony sprzętem Wykonawcy.
2) Transporcie zebranych wyrobów azbestowych w przeznaczonym do tego celu miejscu unieszkodliwienia, które jest zarządzane przez instytucję działającą w sposób legalny i uprawnioną do przyjmowania i unieszkodliwiania tego typu odpadów.
3) Przekazaniu wyrobów zawierających azbest ww. instytucji celem unieszkodliwienia. Koszt zdeponowania i unieszkodliwienia odpadów ponosi Wykonawca.
2. Przewidywana szacunkowa wielkość przedmiotu zamówienia wynosi 28,96 Mg płyt cementowo - azbestowych.
3. W związku z zaistnieniem okoliczności wymienionych w ust. 1 Wykonawca jest zobowiązany do:
1) wkalkulowania wszelkich możliwych do powstania kosztów w oferowaną cenę wykonawstwa,
2) ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie całego procesu odbioru wyrobów azbestowych z danej nieruchomości,
3) posiadania uprawnień do podejmowania prac na danym terenie i uprawnień na transport odpadów określony w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Z 2004 r. Nr 71 poz. 649 ze zm.).
4) posiadania zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych określone w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ww. ustawy oraz wykonać ten transport zgodnie z obowiązującymi przepisami;
5) przedłożenia zamawiającemu dokumenty potwierdzającego, iż posiada odpowiednie uprawnienia oraz wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2023.0.1587).
4. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
1) Przekazania Zamawiającemu uwierzytelnionych kopii zgłoszeń złożonych (w terminie, co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) - zgodnie z § 6 ust. 2 cyt. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
2) Ważenia wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości i zaprotokołowania ich wagi. Okoliczność zważenia wyrobów i ich zaprotokołowania wagi powinna być potwierdzona podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność, właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Zamawiającego.
3) Potwierdzenia przyjęcia odpadu od właściciela nieruchomości w formie protokołu odbioru odpadu sporządzonego w dwóch egzemplarzach: jeden dla odbierającego wyroby zawierające azbest celem przekazania dla Zamawiającego, natomiast drugi dla właściciela nieruchomości, jak również wykonania dokumentacji fotograficznej z miejsca odbioru azbestu z przed i po załadunku.
4) Sporządzenia kart przekazania odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia. Karty te muszą zostać wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowanie potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2023.0.1587 ze zm.).
5) Sporządzenia i przekazania protokołu odbioru końcowego zadania.
6) Dostarczenia wraz z formularzem ofertowym dokumentu zezwalającego wykonawcy na transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest.
7) Zamawiający zastrzega, że odbiór zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa powyżej może ulec zmniejszeniu, natomiast, nie może być zwiększony. W związku z powyższym Wykonawca nie będzie występował z żadnymi roszczeniami lub żądaniem zmiany umowy w przypadku redukcji wielkości przedmiotu zamówienia względem szacunkowej wielkości przedmiotu zamówienia.
8) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru komplet dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu zamówienia, tj. karty przekazania odpadów wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowaniem potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, protokoły prawidłowości wykonania usługi, podpisane przez właścicieli nieruchomości, oświadczenie o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia terenu z azbestu, uwierzytelnione kopie zgłoszeń organowi nadzoru budowlanego, okręgowemu inspektorowi pracy, oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, złożone do organów w terminie, co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.
9) Zamówienie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
III. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie: od dnia podpisania umowy do 30.09.2025
IV. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
1. Cena – waga 100%
co stanowić będzie przewidywane łączne wynagrodzenie za przedmiot zamówienia w wysokości 28,96 Mg x ......................(cena netto za 1Mg) = ................................. zł netto, plus obowiązujący podatek VAT …………………zł, co wynosić będzie .......................... zł brutto.
2. Cena ma być wyrażona w polskich złotych.
3. Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia (odbiór z posesji, transport i utylizacja) w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu zamówienia.
4. Cena oferty nie ulegnie zmianie za cały okres trwania umowy.
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który przedstawi najniższą cenę. W przypadku złożenia dwóch takich samych ofert cenowych Zamawiający zwróci się do tych Wykonawców o przedstawienie ofert dodatkowych.
V. Miejsce i termin składania ofert:
1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej według wzoru oferty będącego załącznikiem do niniejszego zapytania ofertowego.
2. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze Obsługi Klienta, przesłać pocztą na adres Zamawiającego (Urząd Miejski w Żarowie, ul. Zamkowa 2, 58-130 Żarów), e-mailem na adres: p.warchal@um.zarow.pl do dnia 03.07.2025 r. do godz. 12.00
VI. Informacje ogólne
1. Za najkorzystniejszą ofertę będzie uznana ta oferta, która uzyska najniższą cenę.
2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją zapisanych wyżej warunków wykonania zamówienia.
3. W razie uchylenia się wybranego Wykonawcy od podpisania umowy o wykonawstwo, Zamawiający wybierze kolejną ofertę z najwyższą liczba punktów.
4. Osoby do kontaktu:
Patrycja Warchał: tel. 74 30 67 321, p.warchal@um.zarow.pl
VII. Załączniki do zapytania ofertowego
1. Wzór oferty
2. Wzór umowy
3. Wykaz nieruchomości odbioru azbestu z posesji