Numer konkursu: | nie podano |
Opublikowane: | 05.11.2024, 12:58 |
Zakończenie: | 15.11.2024, 15:30 |
Rozstrzygnięcie: | 29.11.2024, 15:30 (rozstrzygnięty) |
Podlega Ustawie: | Podlega Ustawie |
Kontakt: |
BURMISTRZ MIASTA ŻARÓW na podstawie art.11 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. „o pracownikach samorządowych” (tj. Dz. U. z 2022 r, poz. 530) ogłasza konkurs na stanowisko ds. wymiaru podatków w Urzędzie Miejskim w Żarowie, ul. Zamkowa 2, 58-130 Żarów
I. Wymagania niezbędne kandydata:
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych,
3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku urzędniczym ,
4. niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5. wykształcenie wyższe, mile widziane ekonomiczne lub prawnicze
6. umiejętność interpretacji przepisów prawa,
7. umiejętność obsługi komputera (pakietu MS Office)
II. Podstawowy zakres wykonywanych zadań:
1. Wymiar zobowiązań podatkowych od osób fizycznych oraz wydawanie decyzji wymiarowych z tytułu:
• podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości w ramach łącznego zobowiązania pieniężnego w terminie do końca lutego każdego roku podatkowego i na bieżąco.
• udzielania ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym: m.in. inwestycyjnych, z tytułu nabycia gruntów – w miarę wpływających wniosków.
2. Przeprowadzanie kontroli podatkowej u podatników łącznego zobowiązania pieniężnego w razie stwierdzenia nieprawidłowości w składanych informacjach podatkowych,
3. Sporządzanie wniosków o ukaranie do Urzędu Skarbowego osób uchylających się od obowiązku terminowego składania informacji podatkowych.
4.Przyjmowanie informacji podatkowych od osób fizycznych na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny w terminie określonym w obowiązujących przepisach oraz przyjmowanie informacji korygujących w trakcie roku:
• sprawdzanie na bieżąco zgodności złożonych informacji pod względem formalnym i rachunkowym,
• wydawanie decyzji określających wysokość podatku dla osób uchylających się od obowiązku składania informacji podatkowych,
• korespondencja z podatnikami, u których stwierdzono nieprawidłowości w złożonych informacjach podatkowych zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej,
5.Bieżące prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów należności podatkowych i uzgadnianie stanów na każdy okres sprawozdawczy z pracownikiem merytorycznie odpowiedzialnym za analityczną księgowość podatkową.
6.Aktualizacja danych komputerowych dotyczących wymiaru zobowiązań podatkowych w oparciu o zawiadomienia o zmianach geodezyjnych i informacjach podatkowych oraz wydawanie decyzji korygujących po przeprowadzeniu postępowań wyjaśniających.
7.Przygotowanie materiałów do projektu budżetu w sprawie planowanych dochodów w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego.
8.Załatwianie wniosków w sprawach dotyczących łącznego zobowiązania pieniężnego:
• odroczenia terminu płatności podatków,
• rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowych,
• umorzenia zaległości podatkowych.
9.Przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w w/w sprawach, sprawdzanie kompletności złożonych dokumentów, korespondencja z podatnikami oraz wydawanie decyzji w przedmiotowych sprawach.
10.Wydawanie zaświadczeń w sprawie powierzchni gospodarstwa rolnego.
11.Sporządzanie sprawozdań z pomocy publicznej w rolnictwie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11.Sporządzanie sprawozdań w zakresie wykazywania skutków finansowych obniżenia górnych stawek podatkowych, ulg, zwolnień, umorzeń, odroczeń oraz rozłożenia na raty zapłaty należności podatkowych w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego (kwartalnie)
12. Sporządzanie sprawozdań podatkowych SP-1 w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego (dwa razy w roku),
13. Bieżące prowadzenie postępowań wyjaśniających oraz wydawanie decyzji o odpowiedzialności spadkobierców za zobowiązania podatkowe spadkodawców.
14. Wydawanie decyzji i postanowień w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.
15. W zakresie podatku od środków transportowych:
a) przygotowywanie projektu uchwały w sprawie rocznych stawek podatku od środków transportowych,
b) przyjmowanie deklaracji na podatek od środków transportowych do 15 lutego każdego roku i na bieżąco.
c) sprawdzanie na bieżąco poprawności złożonych deklaracji podatkowych pod względem formalnym i rachunkowym,
d) prowadzenie ewidencji podatników,
e) naliczanie przypisów i odpisów rat podatku,
f) przyjmowanie podań,
g) wzywanie podatników do wyjaśniania rozbieżności w składanych deklaracjach dotyczących podatku od środków transportowych,
h) wydawanie decyzji określających wysokość zobowiązań dla uchylających się od obowiązku składania deklaracji podatkowych,
i) prowadzenie korespondencji z podatnikami, u których stwierdzono nieprawidłowości w złożonych deklaracjach podatkowych w oparciu o uchwałę i przepisy Ordynacji Podatkowej,
j) współpraca z Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w Świdnicy,
k) wydawanie postanowień w sprawie podatku od środków transportowych
l) wydawanie decyzji i postanowień w zakresie podatku od środków transportowych w sprawach:
- określających zaległość podatkową
- umarzających zaległości podatkowe,
- odraczających zaległości podatkowe,
ł) sporządzanie kwartalnych informacji o skutkach udzielonych ulg, zwolnień, umorzeń i odroczeń terminów płatności podatku od środków transportowych,
m) prowadzenie innych spraw z zakresu podatku od środków transportowych.
16. Potwierdzanie faktu zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych.
17. Udzielanie ulg dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (umorzenie, odroczenie, przesunięcie terminu płatności).
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1. praca w siedzibie - Urząd Miejski w Żarowie ul. Zamkowa 2, 58-130 Żarów,
2. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
3. kontakty telefoniczne i bezpośrednie z klientami i pracownikami urzędu,
4. ograniczona możliwość poruszania się po budynku, referat na wysokim parterze (brak windy), brak toalety przystosowanej dla potrzeb osób niepełnosprawnych, podjazd tylko do Biura Obsługi Klienta. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. list motywacyjny,
2. życiorys/CV/ z opisem dotychczasowej kariery zawodowej,
3. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe,
4. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
5. oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
6. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych” (t.j: Dz. U. z 2019, poz. 1781).
Pisemne zgłoszenia kandydatów będą przyjmowane w terminie do 15.11.2024r w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Żarowie, ul. Zamkowa 2 (parter) w godzinach od 7:30 do 15:30 poniedziałek, środa, czwartek, piątek, od 8:00 do 16:00 wtorek. Zgłoszenia należy złożyć w zamkniętej kopercie z adnotacją: „Nabór na stanowisko ds. wymiaru podatków”.
Postępowanie obejmie analizę wszystkich złożonych dokumentów oraz rozmowy z kandydatami. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie. Nadesłanych dokumentów nie zwracamy. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.zarow.pl/) oraz tablicy informacyjnej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Żarowie.